Objevte kouzlo korejské kosmetiky

12.08.2025

Korejská kosmetika je jedna z nejžádanějších na světě, a to díky složení, šetrnosti a především účinnosti. "Ve Francii dokonce pomalu, ale jistě dohání v oblíbenosti domácí, proslulé značky. Jde o aktuální globální trend. Je mi blízká její filozofie a také korejská kultura," vysvětluje Anna Purkrábková, majitelka salonů a největšího velkoobchodu s korejskou kosmetikou v Česku.

Je pravda, nebo mýtus, že pleť Korejek je odlišná od Evropanek?

Samozřejmě je v pořádku zohlednit demografii: Korea a Evropa jsou zkrátka na mapě jinde. Ale "jiná" pleť je spíš mýtus. Její stavba a potřeby jsou dány hlavně podnebím, které je podobné, například střídáním ročních období. Chybí nám tu mořský vzduch, to je pravda.

Faktorů ve správné péči o pleť je mnoho, například celkový životní styl. Nemyslím si, že ten etnický je nějak zásadní. Korejci obecně důsledněji používají SPF, proto je ochrana před UV zářením součástí mnoha korejských beauty produktů. Asiaté chtějí mít pleť co nejsvětlejší, to je možná hlavní, zásadní rozdíl od Evropanů.

Kde berete inspiraci pro výběr nových produktů a značek?

Především aktivně reagujeme na poptávku zákazníků a aktuální trendy, což ale není všechno. Ve své práci se snažíme být i trochu vizionáři: předvídat, co ze světových novinek se v tuzemsku setká s úspěchem. Kosmetické módní hity, které nejsou podle našich představ a neslučují se s našimi ideály, vynecháme, pokud máme pocit, že nejsou pro naše zákazníky dlouhodobě přínosné. Inspirujeme se nejčastěji na světových dermatologických kongresech, kde se seznamujeme s nadcházejícími trendy v kosmetické péči. Naopak nepodléháme krátkodobým hitům sociálních platforem.

Jezdíte osobně vybírat sortiment do Koreje?

Ano, alespoň dvakrát ročně. Navštěvujeme renomované výstavy, chodíme na osobní setkání, poznáváme výrobní procesy a učíme se technologické postupy profesionálních ošetření tak, abychom klientům předali co nejvíce relevantní informace, které povedou k úspěchu v jejich salonech nebo v prodeji. Osobní komunikace a dobré vztahy s našimi obchodními partnery jsou klíčem k úspěchu.

Jaké jsou vaše stěžejní značky?

Mezi naše nejprodávanější značky patří kosmetika Terrazen, originální, luxusní kosmetika pro všechny věkové kategorie. Profesionální i domácí péči pak nabízí značka Cell By Cell, kterou si oblíbila i Olga Menzelová a stala se její tváří pro Českou republiku. Dále bych uvedla například Botonix, Arocell, BOM, Apothe, Melaxin, to vše jsou inovativní značky s nejmodernějšími technologickými výrobními postupy.

Která ošetření byste kosmetičkám a jejich zákaznicím doporučila?

Aktuálně máme dvě stěžejní profesionální ošetření: alkalický peeling Lhalala Peel, skutečný game changer v oblasti profesionálních peelingů. Přináší benefity srovnatelné s aplikací chemického peelingu, ovšem bez "vedlejších účinků", pro které bývá zákazníky chemický peeling mnohdy odmítán. Kromě peelingového efektu poskytuje i omlazení: jeho filozofie je "peel and fill", tedy exfoliace a výplň, kterou se v tomto případě myslí doplnění objemu v obličeji tam, kde je to potřeba. Dalším ošetřením je Princess Peel od StoryDerm, které obsahuje speciálně tvarované spikule a částečky 24K zlata.

Čím je korejská kosmetika unikátní a proč by se pro ni měly salony rozhodnout?

Jak už bylo řečeno, korejská kosmetika je světovým lídrem a je současně velmi trendy. Pokud hledáte něco, co rezonuje na poli kosmetické péče, korejská kosmetika vám dokáže vhodný produkt jistě nabídnout. A efekty jsou úžasné! Bonusem je ekologická výroba, respekt k zvířatům (značná část korejské kosmetiky nese označení "vegan") a k přírodě samotné, udržitelnost.

Je možné se u vás zaškolit?

Ano. Dvakrát ročně pořádáme celorepublikový profesionální kongres, kde uvádíme aktuální kosmetické trendy, naposledy to byly třeba polynukleotidy. Také ukazujeme profesionální ošetření, technologické postupy a setkáváme se s našimi zákazníky, kterým poskytujeme vzdělávání zdarma.


Rozhovor vznikl pro časopis Estetika