Stylová jízda

Text: ESTETIKA
31. května 2016 | 13:58

Hledáte-li jedinečnou krásu a módní výstřelek zároveň, pak jste na správné adrese. Pokud je pro vás důležitý vzhled a charisma zároveň, seznamte se s modely Vespa. Po druhé světové válce se Itálie potýkala s propadem ekonomiky i s poničenými komunikacemi. Ital Enrico Piaggo, který dosud vyráběl letadla, se rozhodl, že vymyslí dopravní prostředek, který by byl finančně dostupný a usnadnil obyvatelům Itálie pohodlnou přepravu po městě. Rozhodl se vyrábět skútry.

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

První designový návrh skútru vytvořili inženýři Renzo Spolti a Vittorio Cassini už v roce 1944 a pojmenovali ho Paperino, což v překladu znamená „kačátko“. Piaggo však s návrhem nebyl spokojený, a tak požádal o nový návrh leteckého inženýra Corradino D'Ascanio, který celý první návrh přetvořil a vznikl model MP6. Když Enrico Piaggo tento model viděl poprvé, připomněl mu vosu, která se italsky řekne Vespa.

Volání po silnějším stroji

Jelikož měl model MP6 velký úspěch, společnost Piaggo si ho nechala v roce 1946 patentovat. Spotřebitelé však volali po ještě silnějším stroji, a tak se v roce 1955 zrodil model 150 GS, který si všechny okamžitě získal. V roce 1965 se představila Vespa 180 Super Sport, pro kterou je charakteristické umístění rezervy v ose stroje mezi řídítky a sedadlem. Další léta následovaly stroje PX 125 a 200 s automatickou převodovkou, PK 80 a T5. Další roky se firma Piaggo začala ubírat jiným směrem. Poptávka po retro stylu vytvořila dvoudobý model ET2 a čtyřdobý ET4 s elektricky přímým vstřikováním, které měly zcela přepracovaný vzhled, ale zachovaly si svoji původní koncepci.

Nové malé Vespy Primavera a Sport

Legendární řady LX a S prodávané více jak 8 let nahradily v roce 2014 moderní nové modely Primavera a Sport. Obě verze si zachovávají tradiční křivky a tvary první historické verze z roku 1968, ale designér Marco Lambri jim přidal nový význam, mimo jiné i tím, že si vypůjčil stylové prvky z exkluzivní Vespy 946. K dispozici jsou celkem 4 motory: malý 50 ccm s dvoudobým nebo čtyřdobým čtyřventilovým motorem a dva větší čtyřtakty 125 a 150 se třemi ventily na válec, které vynikají malou spotřebou jen lehce nad 2 litry/100 km. Trendem současnosti je individualita a té lze snadno docílit díky široké nabídce exkluzivního příslušenství z těch nejlepších materiálů.

Primavera je velmi oblíbená kvůli svému nadčasovému designu, za kterým se otočí téměř každý, a ani u nové řady se na něj nezapomnělo. Sport se liší hranatým čelním světlem s malým štítkem, většími koly 12“ a osloví především teenagery a sportovněji založené vespistky. Zejména pro nás ženy jsou důležité i služby a pocit jistoty. Proto Vespa nabízí nově v Čechách zdarma tříletou asistenční pomoc na silnici a prodlouženou tříletou záruku.

S Vespou prostě budete vždy a všude „chick“, zažijete spoustu zábavy a nikdy vás nenechá ve štychu. www.skutry-vespa.cz.
 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?
koupit časopis

Horoskopy

Už víte jak se vám bude dařit tento týden? 

Novinky

Průvodce semínky

Spolehlivě zaženou vlčí hlad, jsou zdrojem kvalitní energie a plné antioxidantů, které... více

Krásné vlasy

Vlasy jsou ozdobou všech žen. Mít slušivý účes patří k vizáži ženy zrovna tak... více

Bez chemie

Je jenom málo potíží, které vám znemožní jakoukoli fyzickou i duševní činnost... více

Sportovní podprsenka

Sport je důležitým nástrojem k vytvarování postavy k naší spokojenosti. více

Životní styl

Léto je tradičním obdobím stesků všech, kteří se v lednu rozhodli pro zázračnou dietu, více

Zdravé hubnutí

Téměř každý člověk někdy vyzkoušel alespoň nějakou dietu. Výsledky však, až na... více