Škvarky nebo jogurty?

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Zatímco naši prarodiče pracovali převážně manuálně a potřebovali velice vydatné snídaně, my se snažíme najít dokonalou kombinaci snídaně vyvážené, která nám dodá potřebnou energii a zároveň příliš nezatíží organismus. Téměř polovina populace preferuje jako první jídlo dne jogurt s cereáliemi, müsli či oříšky. Velmi oblíbené je i pečivo se sýrem a klasické teplé snídaně. Z ovoce a zeleniny vyhrává spíše zelenina. Typickým snídaňovým nápojem je tradiční šálek kávy. Stále více vyhledáváme i obilné snídaňové kaše.

Co znamená zdravá snídaně?

Zdravá snídaně musí splňovat několik kritérií ‒ především by měla obsahovat dostatek energie a živin (bílkovin, sacharidů, tuků), tedy i vlákniny. Sacharidy najdeme například v kváskovém žitném pečivu či v různých vločkách, tuky v kvalitním másle, oleji, oříšcích a semínkách a bílkoviny ve vejcích, luštěninách, mléčných a masných výrobcích.
Zdravá snídaně může mít i slanou podobu a obsahovat celou škálu potravin, jako je celozrnné pečivo, šunka, sýr, tvaroh doplněný o zeleninu. U sladké snídaně volíme například müsli s jogurtem či mlékem, různé vločky, kaše a ovoce.
Velmi oblíbenou snídaní dětí jsou cereálie s jogurtem a nakrájeným ovocem. Tato chutná pochoutka se dá připravit na desítky způsobů. Zvolit můžete například jogurt či tvaroh, banán a křupavé lupínky, což jsou ovesné vločky druhé generace. Při přípravě snídaně můžeme vyzkoušet také ochucené müsli. Opět máme na výběr z pestré škály příchutí a variant ‒ müsli se syrovátkou, ovocné nebo zapékané müsli.

Proteinové kaše

K snídani si můžeme dopřát také ovesnou kaši ‒ bez příchutě i rovnou ochucenou. Říkáte si, proč snídat ovesné kaše? Už naši předkové dobře věděli, že jde o zdravou snídani plnou energie. Tělo dostane pro svůj start ty správné sacharidy v podobě ovesných vloček a bílkoviny, tuk dodá olivový olej. Pokud tedy nevíte, čím zahájit svůj den, můžete sáhnout právě po ovesných kaších. Uvidíte, že ráno bude hned veselejší a energie z vás bude sálat na každém kroku.

Když nemáte hlad

Na druhou stranu najdeme na světě tisíce lidí, kteří zkrátka nesnídají. Nemají ráno hlad a po snídani se cítí spíše hůře než lépe. Každý totiž reagujeme jinak, a je tedy potřeba si najít svou vlastní cestu. U stravování to platí obzvláště. Musíte si najít způsob stravování, který dokážete dodržovat dlouhodobě.

1 2 další strana »

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?
koupit časopis

Horoskopy

Už víte jak se vám bude dařit tento týden? 

Novinky

Průvodce semínky

Spolehlivě zaženou vlčí hlad, jsou zdrojem kvalitní energie a plné antioxidantů, které... více

Silonky ve spreji

Nepostradatelný pomocník při péči o nohy především v teplém období roku. více

Osteoporóza

Myslíte si, že vás se osteoporóza netýká? Můžete se mýlit! Toto onemocnění se týká... více

Snídaně

Že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, platí odpradávna. Jen důvody se liší... více

Hubněte za pochodu

Nemáte čas chodit do fitka? Pak je rychlá chůze pro vás přesně to pravé ořechové.... více

Do plavek daleko

Teplíčko, pohodlíčko, lenošeníčko… Holt takové už běžné zimní dny bývají. Určitě máte.... více