Kafe na zeleno

Text: ESTETIKA
8. března 2017 | 09:00

Nedáte bez své ranní, polední nebo odpolední kávičky ani ránu? Zkuste také zelenou. V porovnání s klasickou praženou je totiž přímo ultrazdravá. Určitě vás překvapí, že káva patří mezi ovoce. Mohli bychom si tedy myslet, že čím více kávy vypijeme, tím lépe, protože po konzumaci ovoce budeme zdravější…

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

O tom, jestli je káva zdravá, toho bylo napsáno mnoho. Někomu prospívá, jinému škodí. Obvykle se ale všechny komentáře věnují kávě černé, tedy pražené. Existuje ovšem i její přírodnější varianta ‒ káva zelená. Můžete ji koupit v tabletách jako potravinový doplněk, ale k dostání jsou také přímo zelená nepražená zrna, z nichž si můžete připravit kafe tak trochu jinak, než jste zvyklí. V čem je rozdíl? Kávová zrna jsou plodem stromu, který se jmenuje kávovník. Z něj se otrhají zralé kávové bobule, které se několik týdnů suší na slunci. Nakonec prasknou a vypadne z nich zrno zelené kávy. Když se při vysoké teplotě několik minut praží, dostane chuť a aroma klasické černé kávy. Současně ovšem pozbude množství zdravých látek.

Hubnutí má zelenou

Káva obsahuje kofein (zelená dokonce větší množství než pražená), který napomáhá snižování tělesné hmotnosti a dodává tělu energii. Na rozdíl od klasické černé kávy ale zelená obsahuje i kyseliny chlorogenovou a kávovou, které napomáhají vstřebávání cukrů ze škrobu, čímž se snižuje celkový jednorázový kalorický přísun a hladina nezdravého tuku v těle. Kyselina chlorogenová také pomáhá udržovat zdravou hladinu cukru v krvi. Po zelené kávě se tedy prokazatelně hubne. A jako bonus snižuje chuť k jídlu. Ale pozor ‒ stejně jako u ostatních přípravků na hubnutí je i tady potřeba zároveň upravit životní styl, což znamená méně jíst a více se pohybovat.

Skvělý antioxidant

Pití či konzumace zelené kávy je také skvělým způsobem detoxikace, jelikož má vynikající antioxidační účinky, tedy schopnost pročistit chemií zaneřáděný organismus. Obsahuje množství minerálních látek, hlavně draslík a hořčík. Ani při pití zelené kávy ovšem nezapomínejte na přísun tekutin, jelikož kofein má močopudné, potažmo tedy dehydratační účinky. Díky vysokému obsahu kofeinu se pití zelené kávy samozřejmě nedoporučuje nastávajícím a kojícím maminkám a lidem s vysokým tlakem.

Příprava

Pomletá zelená káva se jednoduše nasype do šálku a zalije horkou vodou. Na jeden šálek je potřeba asi 7 g zelené kávy, což jsou zhruba dvě kávové lžičky. Po zalití nechte pět minut louhovat. Vznikne nápoj, který svou chutí spíše připomíná zelený čaj, ale kávu ucítíte také. Výsledný nálev nevytváří žádnou pěnu, takže určitě nečekejte vzhled cappucina.
 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?
koupit časopis

Horoskopy

Už víte jak se vám bude dařit tento týden? 

Novinky

Průvodce semínky

Spolehlivě zaženou vlčí hlad, jsou zdrojem kvalitní energie a plné antioxidantů, které... více

Stylová jízda

Hledáte-li jedinečnou krásu a módní výstřelek zároveň, pak jste na správné adrese. více

Sothys Paris

Zákrok na klinice estetické medicíny obvykle plánujeme v souladu se svými... více

Vyvarujte se chřipky

Letošní podzim počátkem září vypadal spíše na pokračující léto, ovšem to za sebou... více

Krásné vlasy

Vlasy jsou ozdobou všech žen. Mít slušivý účes patří k vizáži ženy zrovna tak... více

Kalorické bomby

Máte pocit, že v létě zaručeně musíte zhubnout, protože se více hýbete, jíte... více