Hubněte za pochodu

Hodnocení:

Tiskni článek

Pošli článek

Vy sami určujete, jak rychle se bude pohybovat na základě vašeho tempa, které může být pomalé i velmi rychlé. Kromě toho je pás schopen simulovat zvýšenou zátěž ve stoupajícím a nerovném terénu.

Potřebujete boty

Pro chůzi rozhodně nejsou dobré jakékoli boty. Obzvláště ne takzvané sálovky, čili boty určené pro užití ve vnitřních prostorách. Nemají dostačující podrážku, netlumí dobře nárazy nohou a už vůbec nemají zpevněné kotníky. Nejlepší jsou tedy kotníkové pevné boty, které jsou určené přímo pro treking. Nemusíte se pak bát špatného postavení nohy a případných horších a trvalejších následků. Pokud se na vašich trasách vyskytují převážně asfaltové silnice a chodníky, budou se vám hodit boty s odpruženou patou (např. boty na běhání). Pro pohyb v přírodě jsou zas lepší turistické boty. Ze začátku si vystačíte v obou případech s teniskami, ale časem by vás v nich mohly nohy začít bolet.

Bavte se

Jak se k pravidelné chůzi donutit? Zpestřete si své vycházky něčím zábavným. Pokud si rádi hrajete s čísly, pořiďte si krokoměr nebo nějakou aplikaci do telefonu na měření vzdálenosti. Také si zkuste stanovit nějaký cíl. Například odkud kam se chcete dostat pěšky, přičemž se budete snažit snižovat čas, čili soutěžit sami se sebou. Ideální samozřejmě je, když máte na chůzi parťáka.

Dojděte si pro zdraví

Chůze má mnoho výhod a účinků na vaše zdraví ‒ fyzické i psychické:
  • Zlepšuje fyzickou kondici
  • Zlepšuje náladu
  • Prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • Posiluje svaly, klouby i kosti
  • Odstraňuje drobné problémy s pohybovým aparátem
  • Pomáhá hubnout

Jezte, pijte, choďte

Základem každého hubnutí je ovšem změna jídelníčku. V kostce řečeno ‒ vyřazení tučných a sladkých potravin, přidání ovoce a zeleniny. Dalším důležitým bodem je jíst několikrát denně menší porce. Změna jídelníčku neznamená stát se býložravcem a přejít jen na zeleninu a ovoce, ale dodržet vyšší příjem bílkovin a vlákniny. Pro správnou funkci svalů je také třeba doplňovat hořčík a další minerální látky, ať z minerálních vod nebo z doplňků stravy.
Téměř nejdůležitějším bodem je dodržování správného pitného režimu. Není určeno, že musíte denně vypít stejné množství vody jako ostatní. Musíte zohledňovat svou tělesnou stavbu i energetický výdej. Avšak příjem tekutin by neměl klesnout pod dva litry denně. Správná výživa v kombinaci s rychlou chůzí je jednou z nejspolehlivějších cest, jak docílit krásy těla i ducha.

1 2 další strana »

 

Přihlášení | Registrace

Zapomněla jste heslo?
koupit časopis

Horoskopy

Už víte jak se vám bude dařit tento týden? 

Novinky

Scénář života

Zhubnu alespoň 5 kilo, budu cvičit, začnu zase chodit na angličtinu, nebudu utrácet... více

Silonky ve spreji

Nepostradatelný pomocník při péči o nohy především v teplém období roku. více

Mýty o depilaci

S přicházejícím teplým obdobím přichází také doba zkracování sukní i kalhot. více

Interní očista

Pořádek dělá přátele. Chcete-li zůstat kamarádi se svým organismem, pěkně si v... více

Snídaně

Že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne, platí odpradávna. Jen důvody se liší... více

Sportovní podprsenka

Sport je důležitým nástrojem k vytvarování postavy k naší spokojenosti. více